U današnje vrijeme, kada se digitalna glazba sve više koristi, pitanje “albumi non si montano” može izazvati mnoge rasprave među ljubiteljima muzike. Tradicionalno, albumi su bili temeljni oblik glazbenog izraza, a umjetnici su ih koristili za pričanje priča kroz više pjesama. No, s pojavom streaming platformi i digitalnih formata, način na koji konzumiramo glazbu se promijenio. U ovom članku istražit ćemo što znači izraz “albumi non si montano” i kako to utječe na glazbenu industriju.
Izraz “albumi non si montano” može se prevesti kao “albumi se ne montiraju”. Ovaj izraz može sugerirati da se albumi više ne konstruiraju kao cjelovita umjetnička djela, već se umjesto toga fokusiramo na pojedinačne pjesme. U eri digitalne glazbe, slušatelji često biraju da slušaju samo jednu pjesmu umjesto cijelog albuma. Ova promjena u navikama slušanja može se pripisati različitim faktorima, uključujući dostupnost tehnologije i promjene u načinu na koji se glazba distribuira.
Jedan od glavnih razloga zašto se albumi više ne montiraju na tradicionalan način je pojava streaming servisa kao što su Spotify, Apple Music i Deezer. Ove platforme omogućuju korisnicima da lako pristupe milijunima pjesama i da stvaraju vlastite playliste. Kao rezultat toga, mnogi umjetnici se odlučuju objaviti pojedinačne pjesme umjesto cijelih albuma, jer je to često brži način da se dođe do publike i potencijalno ostvari veći prihod. Umjetnici kao što su Drake, Ariana Grande i Post Malone često objavljuju pjesme koje postaju hitovi bez potrebe za cijelim albumom.
Osim toga, promjene u načinu na koji se glazba konzumira utjecale su i na sam proces stvaranja. Umjetnici se sve više fokusiraju na stvaranje “singlova” koji će privući pažnju slušatelja i postati viralni. U tom smislu, tradicionalni albumi više nisu toliko važni kao nekada, a umjetnici se često suočavaju s pritiskom da objave nove pjesme kako bi ostali relevantni u industriji.
Međutim, usprkos ovoj promjeni, postoje umjetnici koji i dalje vjeruju u moć albuma kao umjetničkog djela. Albumi poput “Lemonade” Beyonce ili “To Pimp a Butterfly” Kendra Lamara su primjeri radova koji su pažljivo konstruirani kao cjelovita umjetnička djela. Ovi albumi ne samo da nude izvanrednu glazbu, već i duboke poruke i priče koje se ne mogu ispričati kroz pojedinačne pjesme. Oni su primjeri kako albumi mogu biti više od samo zbirke pjesama – mogu biti konceptualna djela koja istražuju teme identiteta, društvenih problema i osobnih iskustava.
U današnje vrijeme, kada se albumi često ne montiraju kao cjeloviti projekti, važno je razmisliti o tome što to znači za umjetnike i njihove slušatelje. Mnogi slušatelji možda neće imati strpljenja za slušanje cijelog albuma, ali to ne znači da albumi nemaju svoju vrijednost. Umjetnici koji se odluče objaviti cjelovite projekte često privlače publiku koja cijeni dubinu i kompleksnost njihove glazbe.
U zaključku, iako se čini da “albumi non si montano” postaju sve više norma u digitalnom dobu, važno je ne zaboraviti na važnost albuma kao umjetničkog formata. Albumi i dalje imaju svoje mjesto u glazbenoj industriji, a umjetnici koji ih stvaraju doprinose bogatstvu i raznolikosti glazbene ponude. Umjetnici i slušatelji trebaju raditi zajedno kako bi očuvali vrijednost albuma kao cjelokupnog umjetničkog djela koje zaslužuje pažnju i poštovanje.