Blender je moćan alat za 3D modeliranje, animaciju i rendering koji se koristi diljem svijeta. Jedna od ključnih značajki Blendera je mogućnost dodavanja tekstura objektima, što im daje realističan izgled i dubinu. U ovom članku, istražit ćemo kako dodati teksturu objektu u Blenderu, korak po korak.
Prvo, otvorite Blender i odaberite objekt kojem želite dodati teksturu. To može biti bilo koji objekt, poput kocke, sfere ili čak kompleksnijeg modela. Ako nemate objekt, možete jednostavno dodati osnovni oblik putem izbornika Add (Dodaj) u gornjem lijevom kutu.
Jednom kada ste odabrali objekt, prebacite se na Shading (Sjenčanje) radni prostor. Ovdje ćete imati pristup svim potrebnim alatima za rad s teksturama. U srednjem dijelu prozora vidjet ćete Node Editor (Uređivač čvorova) gdje možete upravljati materijalima i teksturama vašeg objekta.
Sljedeći korak je dodavanje novog materijala. U Material Properties (Svojstva materijala) panele, kliknite na New (Novi) kako biste stvorili novi materijal za vaš objekt. Sada biste trebali vidjeti novi materijal u vašem Node Editoru. Po defaultu, Blender stvara Principled BSDF čvor, koji je vrlo svestran i može se koristiti za različite vrste materijala.
Da biste dodali teksturu, trebate uvesti sliku ili stvoriti proceduralnu teksturu. Ako koristite sliku, prvo je trebate učitati. To možete učiniti tako da dodate Image Texture (Tekstura slike) čvor. Desnom tipkom miša kliknite u Node Editor i odaberite Add > Texture > Image Texture. Povežite Image Texture čvor s Base Color ulazom Principled BSDF čvora.
Jednom kada ste dodali Image Texture čvor, kliknite na Open (Otvoreno) u svojstvima čvora kako biste odabrali sliku koju želite koristiti kao teksturu. Nakon što odaberete sliku, tekstura će se automatski primijeniti na vaš objekt, no možda će biti potrebno prilagoditi UV mapiranje.
UV mapiranje je proces kojim se 2D tekstura ispravno postavlja na 3D objekt. Da biste otvorili UV Editing (UV uređivanje) radni prostor, prebacite se na taj mod. U ovom prostoru možete vidjeti svoju 3D scenu s lijeve strane i UV mapu objekta s desne strane. Ako vaš objekt nema UV mapu, odaberite ga, idite na UV > Unwrap (Razvijanje) kako biste stvorili osnovnu UV mapu.
Postoji nekoliko različitih opcija za razvijanje UV mapa, uključujući Smart UV Project ili Cube Projection, ovisno o obliku vašeg objekta. Nakon što ste razvili UV mapu, možete se vratiti u Shading radni prostor i vidjeti kako se vaša tekstura prikazuje na objektu. Ako je potrebno, možete prilagoditi UV mapu kako biste postigli željeni izgled.
Osim slika, možete koristiti i proceduralne teksture koje se stvaraju unutar Blendera. Na primjer, možete dodati Noise Texture (Tekstura šuma) čvor kako biste stvorili apstraktne i zanimljive uzorke. Ove teksture također možete kombinirati s drugim čvorovima za složenije efekte, koristeći Mix Shader (Miješanje sjena) ili ColorRamp (Rampiranje boje) čvorove za kontrolu izgled.
Nakon što ste zadovoljni izgledom vaše teksture i materijala, možete preći na renderiranje scene. Da biste to učinili, prebacite se na Render Properties (Svojstva renderiranja) i odaberite renderer koji želite koristiti, bilo Cycles ili Eevee. Nakon što postavite sve potrebne opcije, kliknite na Render > Render Image (Renderiraj > Renderiraj sliku) kako biste vidjeli konačni rezultat.
Kao što možete vidjeti, dodavanje tekstura objektima u Blenderu nije teško. Uz malo prakse, moći ćete kreirati realistične i zanimljive materijale koji će poboljšati vašu 3D umjetnost. Ne zaboravite eksperimentirati s različitim vrstama tekstura i materijala kako biste otkrili što najbolje odgovara vašim potrebama.