Drugi Hristov dolazak, poznat i kao Paruzija, tema je koja intrigira mnoge vjernike i znanstvenike diljem svijeta. Ova tema je duboko ukorijenjena u kršćanskoj teologiji, a njene korijene možemo pronaći u različitim dijelovima Biblije, osobito u Novom zavjetu. U ovom članku istražit ćemo što Biblija kaže o drugom Hristovom dolasku, kako se taj koncept razvijao kroz povijest te kakvo značenje ima za današnje vjernike.
Biblija jasno ukazuje na to da će se Hristos vratiti na zemlju. U Mateju 24:30-31, Isus govori o svom povratku: “Tada će se pokazati znak Sina Čovječjega na nebu, i tada će pasti u tugu sva plemena zemlje, i ugledat će Sina Čovječjega kako dolazi na oblacima nebeskim s velikom moći i slavom. I poslat će anđele svoje s velikim glasom trube, i sabrat će izabranike svoje s četiri vjetra, od jednog kraja neba do drugoga.” Ovaj odlomak jasno ukazuje na to da će Isus doći s velikom moći i slavom, te da će to biti događaj koji će utjecati na cijeli svijet.
Osim toga, u 1. Solunjanima 4:16-17, Pavao piše: “Jer će sam Gospodin s povikom, s glasom arkanđela i s trubom Božjom sići s neba, i mrtvi u Kristu ustati će prvi. Potom ćemo mi, koji smo živi, koji ostanemo, zajedno s njima biti uzneseni u oblake na susret Gospodinu u zrak. I tako ćemo uvijek biti s Gospodinom.” Ovaj tekst naglašava nadu kršćana u uskrsnuće i ponovno zajedništvo s Kristom.
Drugi Hristov dolazak također je povezan s temom sudnjeg dana. U Otkrivenju 20:11-15, opisuje se veliki bijeli tron i sud koji će biti održan. “I vidjeh veliki bijeli tron i Onoga koji sjedi na njemu, od čijega lica pobjegoše zemlja i nebo, i ne nađe se mjesta njihova. I vidjeh mrtve, male i velike, kako stoje pred Bogom, i knjige se otvoriše, i druga knjiga se otvori, koja je knjiga života; i mrtvi biše suđeni po onome što je napisano u knjigama, po svojim djelima.” Ovaj odlomak pokazuje da će svi ljudi, bez obzira na svoj status, biti suđeni za svoja djela, što dodatno naglašava važnost moralnog života i vjere.
Različite kršćanske tradicije imaju različita tumačenja drugog dolaska. Neki vjeruju u doslovno tumačenje, dok drugi smatraju da se radi o simboličkom povratku. Na primjer, premilenijalisti vjeruju da će Hristos doći prije tisućljetnog kraljevstva, dok postmiljenijalisti smatraju da će Hristov povratak uslijediti nakon razdoblja mira i prosperiteta na zemlji. Amilenijalisti, s druge strane, ne vjeruju u doslovno tisućljetno kraljevstvo, nego smatraju da je Hristovo kraljevstvo već prisutno u svijetu kroz Crkvu.
Osim teoloških aspekata, drugi Hristov dolazak ima i praktične implikacije za vjernike. Vjernici su pozvani na budnost i pripravu. U Mateju 24:42 Isus kaže: “Budite dakle budni, jer ne znate u koji dan dolazi Gospodin vaš.” Ova izjava ukazuje na važnost svakodnevnog života u vjeri, te na potrebu za stalnim duhovnim rastom i pripremom za dolazak Gospodina.
U konačnici, drugi Hristov dolazak je središnja tema u kršćanskoj vjeri koja nosi nadu, ali i odgovornost. Vjernici su pozvani da žive život koji odražava njihovu vjeru, s očekivanjem da će jednog dana biti s Gospodinom. Bez obzira na to kako se tumači ovaj događaj, važno je da se vjernici usmjere na ljubav, milosrđe i pravdu u svojim životima, dok čekaju ispunjenje obećanja o Hristovom povratku.