Said Nursi je bio jedan od najutjecajnijih islamskih mislilaca 20. stoljeća, a njegovo učenje i filozofija i dalje imaju veliki utjecaj na muslimansku zajednicu, posebno u Turskoj. Njegova djela, koja su poznata kao ‘Risale-i Nur’, obrađuju mnoge teme, uključujući vjeru, znanost, i moralne principe. Fethullah Gülen, sa svoje strane, predstavlja jednu od najistaknutijih figura u suvremenom islamskom pokretu, a njegovo učenje također se temelji na vrijednostima koje je Nursi isticao. No, što je točno Said Nursi rekao o Fethullahu Gülen? Ova tema izaziva brojne rasprave i analize među istraživačima i vjernicima.
Prvo, važno je napomenuti da je Said Nursi živio u razdoblju kada su se u Turskoj događale velike političke i društvene promjene. Njegova učenja naglašavala su važnost intelektualne borbe za islam i potrebu za duhovnim prosvjetljenjem. Nursi je bio poznat po svom naglasku na znanosti i obrazovanju, a često je govorio o važnosti razumijevanja vjere kroz prizmu modernih znanstvenih saznanja. Fethullah Gülen dijeli slične poglede, promičući ideju da islam može koegzistirati s modernim društvom i znanosti.
Gülen je, kao i Nursi, naglašavao važnost obrazovanja i dijaloga među kulturama i religijama. Njegove obrazovne inicijative, uključujući škole i univerzitete diljem svijeta, temelje se na principima koje je Nursi postavio u svojim spisima. Mnogi smatraju da je Gülenov pokret “Hizmet” inspiriran Nursijevim učenjima, jer su oba naglašavala potrebu za služenjem zajednici i promicanjem mira.
Međutim, postoje i razlike između njih. Nursi je bio skeptičan prema organiziranim političkim pokretima i naglašavao je važnost duhovne neovisnosti. S druge strane, Gülenov pokret je stekao značajan politički utjecaj u Turskoj, što je dovelo do kontroverzi i kritika, posebno nakon vojnog udara 2016. godine, kada su vlasti optužile Gülenov pokret za organizaciju pokušaja udara. Ova situacija je izazvala duboke podjele unutar muslimanske zajednice u Turskoj i izvan nje.
U pogledu Nursijevih izjava o Gülenu, važno je napomenuti da je Nursi preminuo 1960. godine, a Gülen je postao značajna figura tek kasnije, posebno od 1980-ih. Stoga ne postoje izravne Nursijeve izjave o Gülenovom pokretu, ali se može pretpostaviti da bi se Nursi složio s mnogim Gülenovim idejama o obrazovanju i interkulturalnom dijalogu, s obzirom na to da su oba mislioca naglašavala važnost znanja i mira.
U posljednje vrijeme, rasprave o Nursiju i Gülenovom pokretu postale su još intenzivnije, posebno u kontekstu političkih promjena u Turskoj. Mnogi vjernici i intelektualci pokušavaju razjasniti odnose između ova dva utjecajna mislioca, a neki smatraju da je Gülenova interpretacija Nursijevih učenja bila preuzeta i prilagođena za suvremene političke i društvene kontekste.
Na kraju, pitanje što je Said Nursi rekao o Fethullahu Gülen ostaje otvoreno za raspravu. Iako ne postoje izravne izjave, analize njihovih učenja i utjecaja na suvremeni islam pružaju uvid u to kako su njihova načela oblikovala islamsku misao. Nursijeva fokusiranost na duhovno prosvjetljenje i obrazovanje, zajedno s Gülenovim naglaskom na društvenoj odgovornosti, omogućuju dublje razumijevanje suvremenih izazova s kojima se suočava muslimanska zajednica.